چرا فعال نگه داشتن کودکان از نظر فیزیکی برای مغز آن ها مناسب بوده و در کلاس درس به آن ها کمک می کند؟ آیا برنامه روزانه کودک شما شامل آموزش ورزش می شود؟ آیا می دانید اهمیت ایروبیک بچه ها چیست و چقدر می تواند به آن ها کمک کند؟

ما اغلب می شنویم که ورزش کردن درمانی برای ضعف سلامت و چاقی در کودکان است اما ورزش کردن به دلایل دیگری نیز برای کودکان مفید است. به نظر می رسد که ورزش کردن رشد مغز را تحریک کرده، کارایی ادراکی را افزایش داده و در تمرکز کردن به کودک کمک می کند.همچنین، می تواند یادگیری و موفقیت را برای کودکان آسان تر کند. به همین دلیل، هنگامی که افراد بالغ محیط هایی را می سازند که مانع فعال بودن کودکان می شود، نه تنها سلامت آن ها تخریب گشته، بلکه کسب موفقیت کودکان در مدرسه نیز دشوار تر می گردد.

اهمیت ورزش کردن برای بچه ها

ورزش خلق و خو را بهبود می بخشد. در حقیقت، بازی کردن برای مغز مفید است. شاید موثر ترین انواع ورزش برای کودکان آن هایی باشند که بالا ترین سطوح فعالیت فیزیکی و عناصر بازی را با یکدیگر ترکیب می کنند.

ورزش های هوازی یا ایروبیک

آموزش ورزش های ایروبیک به کودکان سبب می شود سطوح فاکتور های نوروتروفیک مشتق شده (BDNF) از مغز  افزایش یابد. این فاکتور ها، موادی ضروری برای رشد سلول های مغز هستند.

ایروبیک، نوروژنسیس را تحریک می کند. نوروژنسیس به معنای تولید سلول های عصبی (نورون) جدید است.همچنین ورزش های هوازی ژن هایی را تحریک می کند که تغییر پذیری مغز را افزایش می دهند. از جمله این تغییر پذیری ها می توان به توانایی مغز برای تغییر مسیر عصبی اشاره کرد و در نهایت مانع از دست رفتن بافت مغز  در افراد مسن می شود.

تاثیر ایروبیک بر کودکان

 ورزش هوازی می تواند بچه ها را متمرکز تر و خود انگیخته تر سازد.هنگامی که کودکان با وظایف ادراکی به چالش کشیده شدند که نیازمند سطوح بالایی از تمرکز و کنترل توجه بود، افراد دارای فعالیت های هوازی بیشتر، کار های خود را با دقت و گاهی اوقات با سرعت واکنشی بالا تری انجام دادند.

دیگر تحقیقات بیان داشتند که کودکانی که از نظر جسمانی دارای شرایط مناسب تری هستند، در فیلتر کردن اطلاعات مرتبط با کار عملکرد بهتری دارند. همچنین، مطالعات بیانگر آن بودند که کودکان دارای تناسب اندام حجم مغزی بیشتری در ناحیه هیپوکامپ داشته و علائمی از افزایش حافظه دراز مدت نشان می دهند.

 

باشگاه ورزشی کودکان اسپین

 

 

 

 

 


Roza-afshar کودکان ,ورزش ,هوازی ,افزایش ,ایروبیک ,اهمیت ,برای کودکان ,ورزش کردن ,تغییر پذیری ,ورزش برای ,اهمیت ورزش منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لرن پارسی کول دانلود zahra-hamedani اخبار سایت بلگ بیست استایل مورد علاقه شما برای خواستگاری چیست؟ https://ascharter.ir یاس مطلب | Yas matlab زمستون