ورزش CX چیست و به چه نوع تمرین ورزشی cx میگویند؟

 CXWORX یک کلاس تمرینی تناسب اندام گروهی 30 دقیقه ای است.CXWORX تمرینی است که کمک میکند قدرت بدنی خود را افزایش دهید و بیشتر تمرکز آن بر عضلات ناحیه شکم، عضلات عرضی شکم، عضلات سرینی و عضله بلند شکم است. در حقیقت این نوع از تمرین از ناحیه ران پا تا گردن یا به عبارت دیگر تمام تنه بدن را درگیر میکند. این نوع از تمرین دقیقا در دسته بندی تمرین های کاردیو یا وزنه برداری قرار نمی گیرد.

کلاس های استاندارد CXWORX

از آن جا که تمرین ها و برنامه های تحت عنوان CXWORX اکنون در سراسر جهان در مرحله طرح ریزی اولیه قرار دارد بنابراین نوع و زمان بندی این تمرینات در تمام دنیا به یک شکل و شیوه است. این تمرین زیر 30 دقیقه طول میکشد و شامل 6 مرحله تمرین مختلف است:

گرم کردن بدن: شامل حرکات مختلف در حالت دراز کشیده برای گرم کردن عضلات اصلی میباشد

قدرت اصلی: بلند کردن بدن در حال دراز کشیده و نگه داشتن در همان حالت

قدرت ایستاده1: حرکات ایستاده برای هماهنگ کردن اندام های فوقانی و تحتانی

قدرت ایستاده2: حرکات ایستاده با تمرکز بر عضلات سرینی، ناحیه لگن و پاها

قدرت اصلی2: حرکات مختلف با تمرکز بر چرخش و حرکات مورب

قدرت اصلی3: حرکات مختلف با تمرکز بر پشت و عضلات کمر

برای انجام تمرینات CX چه امکاناتی لازم است؟

برای انجام این تمرینات نیاز به یک لوله مقاومتی، یک زیرانداز و یک حوله دارید معمولا برای افزایش سختی تمرینات از صفحات وزنی هم استفاده میشود.ن و مردان قبل از انجام تمرین باید به این نکته توجه کنند که برای این نوع از تمرین های خیلی کوتاه نپوشند چرا که در حین انجام این تمرینات برای فواصل زمانی مختلفی پاهای شما کاملا در هوا قرار میگیرد.

حرکات CXWORX

در این کلاس شما معمولا مجموعه ای از حرکات تنها و ترکیبی را انجام میدهید مانند لیفت پا، کرانچ، کراول مورب، حرکات جلوپا، کرانچ مورب، اسکاتر قدرتی با هالتر، خیز زدن با هالتر، پارویی با میله، سوپرمن، پلانک، حرکت کوهنوردی، اسکوات با هالتر و حرکاتی دیگر. شخص شما نیازی به دانستن تمامی این حرکات با جزئیات ندارید چرا که شخص مربی شما را در انجام حرکات راهنمایی خواهد کرد.

تمرینات CX چه مقدار سخت است؟

این گونه تمرینات معمولا بسیار چالشی و سخت است و کسی که این تمرینات را شروع میکند معمولا تا دو روز بعد از تمرین درد شدیدی را در تنه خود حس خواهند کرد. اما اکثر افراد معمولا پس از مدتی عاشق این روش تمرینی میشوند.در واقع انجام دادن صحیح حرکات این تمرین به اندکی زمان نیاز دارد پس لازم است تا رسیدن به مهارت کافی صبور باشید.

هم چنین لازم است بدانید از آن جا CX عضلات اصلی تنه شما را تقویت میکند لازم است بعد از این تمرین هیچ گونه تمرین مقاومتی دیگری را انجام ندهید چرا که ممکن است باعث آسیب دیدن عضلات ناحیه کمر شود. باشگاه های ورزشی معمولا حرکات مقاومتی را قبل از انجام تمرینات CXWORX قرار می دهند. انجام دادن حرکات هوازی و کاردیو بعد از تمرین خطری ندارد و میتوانید این دسته از ورزش ها را انجام دهید.

بهترین قسمت CXWORX چیست؟

معمولا در طول شبانه روز 30 دقیقه زمان زیادی نیست بهترین قسمت این تمرینات این است که شما بعد از 30 دقیقه تمرین کردن در طی روز های مداوم عضلات تنه بسیار قوی و متناسبی خواهید داشت.

 

باشگاه فیتنس اسپین کلاب


Roza-afshar تمرین ,حرکات ,انجام ,تمرینات ,عضلات ,معمولا ,حرکات مختلف ,انجام تمرینات ,انجام دادن ,برای انجام ,بهترین قسمت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر روز بیا اینجا سالن زیبایی گل نرگس بهترین سایت نگین ایران مدرسه آموزش از راه دور بینات قائمشهر پایان ِ من... حسین بختیار|مشاور ، طراح و پیاده ساز شبکه ای کامپیوتری و سیستم های امنیتی طیبه محمودی آلاشتی نیلوفر تجهیزات ساختمانی