10 راهکار درمان خانگی دندان درد

در صورت بارداری، شیردهی یا ابتلا به یک بیماری که می تواند تحت تاثیر گیاهان دارویی قرار گیرد، باید قبل از استفاده از هر کدام از درمان های زیر با دندانپزشک یا پزشک معالج خود م کنید.

شسشتو با آب و نمک

برای استفاده از این روش، نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم ریخته و از آن به عنوان یک دهان شویه استفاده کنید.

شسشتو با پروکسید هیدروژن

از رقیق کردن مناسب پروکسید هیدروژن اطمینان یابید. برای انجام این کار، پروکسید هیدروژن 3 درصد را با مقادیر مساوی آب ترکیب کرده و از آن به عنوان یک دهان شویه استفاده کنید. از بلعیدن این محلول اجتناب کنید.

کمپرس سرد

برای استفاده از این روش، یک حوله را به دور کیسه ای از یخ پیچیده و هر بار به مدت 20 دقیقه بر روی آن ناحیه قرار دهید. این کار را می توان هر چند ساعت یکبار انجام داد.

بسته های چای نعنا

برای انجام این کار اجازه دهید تا یک کیسه چای استفاده شده سرد شده و سپس آن را بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید، این کیسه باید هنوز مقداری گرم باشد.می توان این روش ها را با یکدیگر جا به جا کرده و از این کیسه برای سرد کردن آن ناحیه (به جای گرم کردن آن) استفاده کرد. برای انجام این کار، یک کیسه چای استفاده شده را به مدت چند دقیقه در فریزر قرار دهید تا خنک شود. سپس کیسه را بر روی دندان خود بگذارید.

سیر

برای استفاده از آن، یک قطعه سیر را خرد کرده و با آن یک خمیر درست کنید سپس این خمیر را بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. در صورت تمایل می توان مقداری نمک نیز به آن اضافه کرد. به جای این روش نیز می توان یک قطعه سیر تازه را به آرامی جوید.

عصاره وانیل

برای استفاده از این ماده، مقدار کمی از عصاره وانیل را بر روی انگشت خود یا یک گلوله پنبه قرار دهید. سپس آن را چند بار در روز به صورت مستقیم بر روی ناحیه مورد نظر اعمال کنید.

گل میخک

برای استفاده از این روش، مقداری کمی از روغن میخک را بر روی یک گلوله پنبه ای قرار داده و آن را به ناحیه مورد نظر اعمال کنید. در صورت تمایل می توان این روغن را توسط چند قطره از یک روغن حامل مانند روغن زیتون یا آب رقیق کرد. این کار را چند بار در روز انجام دهید. همچنین، می توانید یک قطره روغن میخک را به یک لیوان آب اضافه کرده و با آن یک دهان شویه بسازید.

برگ گواوا

برای استفاده از این روش، برگ های تازه گواوا را جویده و یا جهت تهیه یک دهان شویه برگ های خرد شده آن را در آب جوش بریزید.

جوانه گندم

برای استفاده از این روش، به آسانی از آب جوانه گندم به عنوان یک دهان شویه استفاده کنید.

آویشن

برای استفاده از آویشن، چند قطره روغن ضروری آویشن و چند قطره آب را بر روی یک گلوله پنبه بریزید. پس از رقیق کردن روغن با آب، آن را به ناحیه مورد نظر اعمال کنید. همچنین، می توانید یک قطره روغن را در یک لیوان کوچک آب ریخته و با آن یک دهانه شویه تهیه کنید.

 

دكتر سيدمحمد حسينيان متخصص جراحی و درمان ریشه دندان (اندودنتیست)


Roza-afshar استفاده ,روغن ,ناحیه ,شویه ,دهید ,کیسه ,برای استفاده ,ناحیه مورد ,دهان شویه ,قرار دهید ,اعمال کنید ,درمان خانگی دندان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

همه چی موجوده اس 2 سی | نرم افزار, بازی, کتاب, موبایل, عکس, موزیک , فیلم وکیل تلفنی فروشگاه معرفی اجناس رشته تدوین اخبار و.... وب سایت شخصی سعیدسلیمانی