کمردرد شبانه می تواند خواب خوب را برای هر کسی دشوار سازد. اما با تجربه چندین استراتژی مختلف برای خوابی راحت، شما می توانید به کاهش کمر درد خودتان و جلوگیری از مشکلات آینده کمک کنید.

اکثر افراد مبتلا به درد پشت قادر به تنظیم چگونگی خوابشان برای رفع درد در طول روز هستند. اما درد ناگهانی پشت در شب با دراز كشیدن برطرف نمی شود و حتی در برخی افراد بدتر می شود و در برخی افراد دیگر، درد فقط با دراز كشیدن شروع می شود.

علت درد پشت شبانه

همانند درد عادی پشت، علت کمردرد شبانه همیشه روشن نیست. در میان چیزهای دیگر، درد پشت ممکن است به علت هر یک از موارد زیر ایجاد شود:

*مسائل مربوط به حرکت ستون فقرات یا سایر مشکلات مکانیکی که شایع ترین آنها دژنراسیون دیسک است. دیسک ها بافت بین مهره ها هستند که ضربه ها را جذب می کنند؛ دیسک ها می توانند با افزایش سن کاهش پیدا کنند. *صدماتی مانند پیچ خوردگی یا شکستگی و یا آسیب های شدید مانند سقوط یا تصادف خودرو نیز می توانند منجر به درد پشت شوند.*بیماری هایی مانند اسکولیوز ( انحنای ستون فقرات )، تنگی کانال نخاعی ( باریک و تنگ شدن ستون فقرات )، سنگ کلیه، بارداری، اندومتریوز، سرطان های خاص و اشکال مختلف آرتریت نیز می توانند منجر به درد پشت شوند.

در اینجا چند راهنمایی برای داشتن خوابی راحت برای شما آورده شده است:

*بین پاهای خود یک بالش قرار دهید. برای افراد مبتلا به مشکلات مربوط به کمر و باسن، این می تواند به کم کردن تنش و فشار بر روی کمر و لگن کمک کند. *اگر نمی توانید به یک پهلوی خود بخوابید و نیاز دارید تا بر روی کمر خود بخوابید، یک بالش را در زیر زانوان خود قرار دهید. *در هنگام انتخاب تشک، سخت ترین آن را انتخاب کنید.*گردن خود را در حالت طبیعی نگه دارید. از بالشی استفاده کنید که فضای بین سر و شانه شما را پر می کند و اجازه می دهد تا گردن شما در یک موقعیت طبیعی، نه در یک جهت رو به بالا یا رو به پایین باشد. *از تشک برقی در رختخواب استفاده نکنید. دراز کشیدن با وزن بدن تان در برابر یک صفحه گرم، حتی یک صفحه غیر الکتریکی، خطر سوختگی پوست را افزایش می دهد. *روال خواب خوبی برای خودتان داشته باشید. هنگامی که شما خواب کافی ندارید، عضلات هرگز فرصتی برای استراحت پیدا نمی کنند و شما بعد از بیداری از خواب احساس بازیابی بدنی نخواهید داشت.*اگر کمر درد شما ناشی از شرایط خاصی مثل حاملگی است، می توانید از روشهایی همچون یوگا، ماساژ، مراقبت های کایروپراکتیک، شنا، درمان های فیزیکی، و یا حتی به میزان قابل توجهی با پوشیدن کفش های مناسب این درد را کاهش دهید.

گاهی اوقات درد کمر می تواند به راحتی درمان شود و انجام اقداماتی برای کاهش وزن، سیگار نکشیدن، داشتن فعالیت بدنی مناسب، می توانند در این راه کمک کننده باشند. اگر کمر درد شما همچنان در هنگام شب ادامه دارد، با پزشک خود در مورد گزینه های درمانی دیگر، مانند تزریق دارو یا درمان های فیزیکی صحبت کنید.

آیا کمردرد شبانه می تواند نشانه ای جدی باشد؟

درد پشت شبانه یا همان کمردرد شبانه جزو فهرست مشکلات جدی در ستون فقرات می باشد. درد پشت شبانه می تواند نشانه ای از تومورهای ستون فقرات باشد. این حالت می تواند یک تومور اولیه باشد که در ستون فقرات ایجاد می شود یا می تواند یک تومور متاستاز شده باشد بدین معنی که منشا اصلی سرطان در جاهای دیگر بدن بوده است و سپس به ستون فقرات گسترش یافته است.درد پشت می تواند علامت عفونت استخوانی ستون فقرات (استئومیلیت) و اسپوندیلیت انکیلوزان باشد كه باعث ایجاد ستون فقرات در یک موقعیت ثابت و غیر متحرک شده است. دیگر علائم جدی عبارتند از:

*درد پشت که به یک یا هر دو پا گسترش یافته است*ضعف، بی حسی یا سوزش در پاها *مشکلات جدید در کنترل روده یا مثانه*درد شکم*تب*نقاط گرم در لمس*کاهش وزن بدون دلیل  *سابقه سرطان*سابقه سیستم ایمنی سرکوب شده*سابقه تروما یا ضربه

اگر حداقل یكی از این علائم را همراه با درد پشت داشتید – به خصوص اگر سابقه سرطان دارید – بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید. اگر درد پشت شما نتیجه آسیب اخیر باشد حتما با پزشک خود تماس بگیرید. درد پشت ناشی از تومور، عفونت و یا اسپوندیلیت انكلیوزان بسیار نادر است.

 

کلینیک درد مهرگان | درمان کمر درد و زانو درد


Roza-afshar ستون ,فقرات ,تواند ,شبانه ,کمردرد ,درمان ,ستون فقرات ,کمردرد شبانه ,تواند نشانه ,گسترش یافته ,قرار دهید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

طراحی سایت پزشکان مرکز سلامت روان محلی طراوت همدان DigitalTrends زیبایی و سلامتی Никтофилияৎ୭