فشار خون پایین معمولا با فشار خونی که به طور مداوم کمتر از ۹۰/۶۰ میلی متر جیوه باشد تشخیص داده می شود.برخی از افراد به طور طبیعی دارای فشار خون پایین هستند که هیچ علامتی ندارد. با این حال، اگر فشار خون بیش از حد کم باشد، می تواند بر روی جریان خون در سراسر بدن اثر بگذارد و فرد احساس سرگیجه یا ناپایداری کند.

افت ناگهانی فشار خون چیست؟

افت ناگهانی فشار خون اغلب در کسی که از وضعیت نشسته می خواهد بایستد رخ می دهد. این نوع فشار خون پایین به عنوان افت فشارخون وضعیتی شناخته می شود. افت فشارخون وضعیتی به عنوان یک عیب در سیستم عصبی خودکار ( بخشی از سیستم عصبی است که اقدامات حیاتی غیر ارادی، مانند ضربان قلب را کنترل می کند) در نظر گرفته می شود تا به تغییرات ناگهانی واکنش های مناسب نشان دهد.به طور معمول، هنگامی که فردی می ایستد، مقداری خون در اندام تحتانی جمع می شود. این امر باعث افت فشار خون می شود. اما بدن شما به طور معمول به قلب پیام ارسال می کند که سریع تر بتپد تا رگ های خونی منقبض شوند و افت فشار خون را جبران کند. اگر این اتفاق نیافتد، و یا به آرامی اتفاق بیافتد، باعث ایجاد افت فشارخون وضعیتی می شود.

چه چیز هایی باعث فشار خون پایین می شوند؟

علت فشار خون پایین همیشه روشن نیست. ممکن است با موارد زیر همراه باشد:

# بارداری# مشکلات هورمونی، مانند کم کاری غده تیروئید (هیپوتیروئیدیسم)، تیروئید پر کار (پرکاری تیروئید)، دیابت و یا قند خون پایین (هایپوگلایسمی)# استفاده از دارو های بدون نسخه# مصرف بیش از حد دارو ی فشار خون بالا# نارسایی قلبی# آریتمی قلبی (ضربانات نامنظم قلبی)# اتساع عروق خونی# گرمازدگی# بیماری های کبدی

چه چیز هایی باعث افت ناگهانی فشار خون می شوند؟

افت ناگهانی فشار خون ممکن است تهدیدی برای زندگی باشد. علل ایجاد این نوع افت فشار خون می تواند شامل: از دست دادن خون و خونریزی، درجه حرارت پایین بدن، درجه حرارت بالا ی بدن، آسیب عضله ی قلبی در نتیجه ی نارسایی قلبی، عفونت شدید خون، کم آبی شدید به دلیل استفراغ، اسهال یا درجه حرارت بالا، واکنش به دارو یا الکل و واکنش آلرژیک شدید به نام آنافیلاکسی باشد.

علائم و نشانه های فشار خون پایین چیست؟

سرگیجه، احساس سبکی سر، بی ثباتی، کاهش دید یا تاری دید،ضعف، خستگی، گیجی، درد قفسه سینه، پوست سرد و رنگ پریده،غش، اشکال در تنفس از جمله علایم فشار خون پایین هستند.

درمان فشار خون پایین چیست؟

اگر یک مشکل پزشکی زمینه ای دارید که باعث فشار خون پایین شده است، به دنبال درمان برای آن بیماری زمینه ای باشید. برای بسیاری از مردم، فشار خون پایین مزمن می تواند به طور موثر با تغییر در رژیم غذایی و شیوه زندگی درمان شود.

در ابتدا، پزشک شما ممکن است به شما توصیه کند برای افزایش فشار خون خود این تغییرات ساده را ایجاد کنید:

1-رژیم غذایی پر نمک 2-اجتناب از بلند کردن اجسام سنگین  3-ورزش منظم برای بهبود جریان خون 4-اجتناب از زور زدن در اجابت مزاج 5-افزایش یا کاهش مصرف کافئین بسته به توصیه های پزشکی فردی 6-در صورت نیاز، از جوراب ساق بلند برای پوشش و محافظت ساق و ران استفاده کنید تا خون را به بالا برگرداند. 7-نوشیدن مایعات بیشتر در آب و هوای گرم و در حالی که بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا گرفته باشید. 8-اجتناب از قرار گرفتن در معرض آب گرم برای مدت طولانی ، مانند دوش آب گرم و چشمه های معدنی. اگر احساس سرگیجه داشتید، بنشینید. 9-نوشیدن مقدار زیادی مایعات غیر الکلی حداقل هشت لیوان در روز. نوشیدنی های ورزشی که سدیم و پتاسیم بالایی دارند ممکن است توصیه شوند، به خصوص در طول ورزش و یا در آب و هوای گرم. 10-برای جلوگیری از مشکلات فشار خون پایین و کاهش حملات سرگیجه بعد از غذا، سعی کنید وعده های غذایی خود را کوچکتر و مکرر کنید. پس از غذا خوردن استراحت کنید. از مصرف دارو های کاهنده ی فشار خون قبل از غذا اجتناب کنید 11-در هنگام ایستادن از یک موقعیت درازکش یا نشسته مراقب باشید. برای بهبود گردش خون، پا و مچ پا ی خود را چند بار قبل از ایستادن تکان دهید. سپس به آرامی بلند شوید. در هنگام بیرون آمدن از رختخواب، لبه ی تخت برای چند دقیقه بنشینید سپس بلند شوید.

 

دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق و فشار خون در تهران


Roza-afshar فشار ,باعث ,قلبی ,ممکن ,دارو ,اجتناب ,ناگهانی فشار ,درجه حرارت ,فشارخون وضعیتی ,بلند شوید ,باشید برای منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه ام پی تری پلیر mp3 player با تخفیف زمستانه چرت نویس ایران را سفر کنیم زرگیم | پایگاه ویرایش بازیهای رایانه ای فروشگاه معرفی اجناس ارزان مجله بازسازی منزل درب ضد سرقت پارس درب مجله خبری و تفریحی جی پاتوق